KÖPRÜCÜK KEMİĞİ KIRILDI

    Bebek dönmeye başladıktan sonra ya beşiğinde ya da yerde yatırmak gerekiyormuş. Öyle koltukta ya da anne baba yatağında yatıracaksan da uyanana kadar başında bekleyeceksin arkadaş.Yoksa çok pişman olursun ama iş işten geçmiş olur.
     Peki ben ne yaptım. Öğle uykusunda aldım çocuğu yatırdım yanıma ikimiz güzelce uyuduk. Ben bir saat kadar uyudum baktım bizim bebe hala uyuyo hem de o kadar dalgın uyuyor ki sanırsın top atsan duymaz. Ama öyle değilmiş işte. Odadan çıkmamla düşme sesini duymam arasından bir kaç saniye geçti sadece. Bizim yavru uyanmış emeklemiş gitmiş.Eşim de banyodaydı. Koştuk hemen kaldırdık Denizalp i. Tabi ben kriz geçiriyorum ağlıyorum deli gibi koşturuyorum evin içinde. Çocuk ağlayamıyor. Sesi çıkmıyor. Kedi gibi sesler çıkarıyor. Korkudan tıkandı kaldı yavrucak. Allahtan yatak fazla yüksek değildi. 50 cm üstündeki düşmeler tehlikeli oluyormuş. Bizimki tam 5o cm. Neyse elini yüzünü yıkadık duş aldırdık derken biraz rahatladı. Ancak yere koyduğumuzda tekrar ağlamaya başlıyor emeklemek istiyor kolunu öne atamıyor. Hemen acile götürdük devlet hastanesine. Sağolsunlar çok ilgililer çok güler yüzlüler! Kollarının bacaklarının röntgenini çekti bir şey yok eti ezilmiştir deyip gönderdi bizi. Ertesi sabah Denizalp emeklemek isteyip emekleyemeyince, ağlayıp sızlanmaya devam edince özel hastaneye kendi doktoruna götürdük. Doktor köprücük kemiğinin kırılmış olabileceğini söyledi. Bu vakalar bazen ihmal edilebiliyormuş ve çocuk büyüdükçe kolunun bir tarafı yamuk kalabiliyormuş. Bütün vücudunun röntgeni çekildi. Evet sol köprücük kemiği kırılmış bebeğimin. Ama zarı yırtılmadığı için kolay kaynar dedi ortopedist. Yine de rahat etmesi için 8bandajı diye bir şey taktılar. Eti ezilmiştir deyip gönderen doktora sitem ettim. Mübarek insan kolunu bacağını çekiyorsun da omzunu niye çekmiyorsun. 15 gün taktık bu 8bandajını. Takıp çıkarması kolay. Çocuk da rahat etti onunla. Ancak emeklemek istiyor hareket etmek istiyordu biz de korkumuzdan yere bırakamadık. 15 gün kucağımızda taşıdık.Havalar da zaten sıcaktı bir de o kalın bandajı takınca sırtı isilik oldu çocuğun. Tuzlu suyla falan yıkadık o da geçti şükür. Bir dert bitmeden başkası başlıyor. Ama rabbime şükürler olsun bu kadarlık bir hasarla atlattık.Allah beterinden korusun.

Yorumlar

  1. aman Allah beterinden korusun. nefesim daraldı okurken. aklıma geçtiğimiz aylarda bir kere yüksek bazadan, iki kerede alçak yataktan düşürdüğüm geldi. inşallah kırılıp kaynama durumu olmamıştır :(
    Artık akıllandığım için öğle uykularında bile karyolasında yatırıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkatli olmak lazım artık gözüm sürekli üstünde. Kendi yatağından başka yerde yatirmamaya dikkat ediyorum. Gerçi olacağı varsa oluyor illa ki. Allah bebeklerimizi korusun inşallah.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DUKAN EXPRESS İLE BİR AYDA 5 KİLO VERDİM

KANGURU DENEMELERİMİZ...CHİCCO GO ve MOMFORT BABY

TRACY HOGG İLE UYKU EĞİTİMİ